poniedziałek, 30 kwietnia 2012

Znienawidzona zupa szparagowa

Pamiętacie wywar po gotowaniu szparagów? Ona zgapiła od Jej Mamy przepis na pyszną szparagową zupę (kiedyś znienawidzoną przez Nią, tak, tak - tak się smaki zmieniają!)  przygotowywaną właśnie na jego bazie.


Składniki
1 litr wywaru po gotowaniu szparagów
4 szparagi
1 kostka rosołowa
sól
pieprz
koperek
1 jajo
3 łyżki mąki
2 łyżki wody


Ona do wywaru wrzuca kostkę rosołową. Gdy ta się rozpuści, dodaje pokrojone w niewielkie kawałki  szparagi, sporo koperku, doprawia. W słoiku przygotowuje ciasto na kluseczki - do roztrzepanego jajka dorzuca mąkę i dolewa wodę - ciasto powinno być dość gęste, ale nadal lejące się. Gdy wywar bulgocze, dolewa do niego z góry ciasto, ciągle mieszając zupę. Kluseczki przypominają farfocle, ale smakują świetnie.



Ona taką zupę jadł po raz pierwszy, Ona - choć już dawno odczarowała jej smak - po raz pierwszy robiła ją własnoręcznie. Dziś zjedli drugi kubek - oboje z apetytem.

Przepis bierze udział w akcji:

4 komentarze:

  1. To jest przepis na pyszną zupę szparagową z zeszytu mojej babci. Koniecznie z laną kluską ale uwaga na koniec gotowania jeszcze musi być omaszczona tzn. należy dodać łyżkę masła.
    Ja od siebie do gotowania wywaru dodaję plasterek imbiru, aby zaostrzyć smak.

    Na przestrzeni lat próbowałam dodawać różne przyprawy takie jak kardamon czy gałkę muszkatołową oraz zamiast masła dawałam serek topiony, ale rodzina ostatecznie stwierdziła, że z masłem i imbirem jest najsmaczniejsza.
    Właśnie jestem w trakcie jej przygotowywania dla jutrzejszych gości.
    Polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo! I u mnie do własnie kwintesencja wiosennego domowego smaku:)
      Ciekawią mnie Twoje kombinacje. Szparagowy sezon jeszcze trwa, więc z chęcią skorzystam z Twoich inspiracji. Dziękuję:)

      Usuń
  2. Właśnie w tym roku próbuję wszelkie przepisy na szparagi. Dzięki za przepis na świetną zupkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam:) Wygląda na to, że wkrótce znów ją ugotuję;)

      Usuń

Ona i On dziękują za Twój apetyt na komentarz i życzą smacznego!